pakiet biuro-wy
Pierwszy blok tematyczny szkolenia został poświęcony tematyce arkusza kalkulacyjnego oraz jego funkcjonalnościom. Szkolenie miało charakter warsztatowy i prowadzone było na poziomie podstawowym. Omówione zostały elementy: (1) menu programu (te najczęsciej użytkowane), (2) wprowadzania i edycji tekstu, (3) zapisywania dokumentu, (4) wprowadzania elementów graficznych i wykresów oraz formatowania warunkowego. Uczestnicy tworzyli własne zestawienia tabelaryczne w oparciu o najczęsciej występujące sytuacje życiowe np. ustrukturyzowanie budżetu gospodarstwa domowego itp.
W kolejnym bloku szkoleniowym podjęto próbę zapoznania się z podstawowymi funkcjonalnościmi edytora tekstu word m.in.: wstawiania tabulatorów i tabel w tekście, wykorzystania kreatora listów do tworzenia korespondencji seryjnej, tworzenia papieru firmowego, dokonywania recenzji i autopoprawek. Na zakończenie omówiono ogólnokrajowe platformy e-administracji na przykładzie epuap.pl oraz portale umożliwiające przesyłanie dokumentów np. rozliczeń podatkowych na przykładze e-deklaracje.gov.pl