Atrakcja w sieci
W pierwszym dniu zajęć podjęto tematykę obsługi pakietu biurowego najczęściej używanego tj. word oraz excel. W trakcie boku tematycznego związanego z edytorem tekstu MS word omówiono: (1) elementy menu programu; (2) konfiguracja programu; (3) wprowadzanie i edycja tekstu; (4) zapisywanie dokumentów; (5) zabezpieczanie dokumentów; (6) recenzja i autopoprawki; (7) wstawianie elementów graficznych, wzorów i wykresów. W boku poświęconym arkuszowi kalkulacyjnemu excel poruszono tematykę: (1) elementy menu programu; (2) konfiguracja programu; (3) wprowadzanie i edycja tekstu; (4) zapisywanie dokumentów; (5) zabezpieczanie dokumentów; (6) serie danych, formuły, funkcje; (7) wstawianie wykresów. Na zakończenie na prośbę uczestników zaprezentowano możliwości jakie posiada Photoshop.
W drugim dniu spotkania uczestnicy doskonalili umiejętność sprawnego i bezpiecznego poruszania się po zakamarkach sieci. Zaprezentowane zostały media społecznościowe głównie facebook oraz tik tok. Nie mogło też zabraknąć tematyki e-usług publicznych. Zostały zaprezentowane portale:
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) - wysyłanie i odbieranie urzędowej korespondencji oraz sprawdzanie na bieżąco statusu spraw i wniosków np. złożenie wniosku o dowód osobisty, uzyskanie odpisu aktów, zgłoszenie urodzenie dziecka, rozliczenie podatków, pobranie zaświadczenie o niekaralności czy złożenie wniosku o kartę EKUZ.
Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) – jak umówić się na wizytę w placówce ZUS, wysłać wnioski, sprawdzać swoje zwolnienia lekarskie, sprawdzić, czy pracodawca zgłosił nas do ubezpieczeń.
Portal obywatel.gov.pl - uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, uzyskanie dowodu osobistego, sprawdzenie punktów karnych czy danych w rejestrach państwowych, wysłanie pisma do urzędu),